Logo Connecta-t

Projecte Lighthouse

Lighthouse en català "Far", és una eina d’anàlisi SEO que ofereix Google. És el resultat d’unir diverses eines per a desenvolupadors. Està integrada en el navegador Chrome i s’ha convertit en una eina imprescindible per als desenvolupadors de llocs web.

Google Chrome ofereix moltes eines per a desenvolupadors, però aquesta és especialment interessant perquè realitza una auditoria general de la pàgina, analitzant l’estructura del codi Html, la velocitat de càrrega, o la mida de les imatges. De l’auditoria se’n genera un informe que indica les febleses del lloc web i les possibles actuacions.

Lighhouse Chrome

Els paràmetres analitzats es reuneixen en 4 grups:

Rendiment

Analitza el rendiment per a mòbil o per a ordinador de sobretaula, simulant diferents velocitats de connexió. Mostrarà els temps que triga la pagina a ser interactiva, i quan triga a mostrar-se completament. Proposa possibles optimitzacions per millorar la velocitat de càrrega de la pàgina.

Accessibilitat

Comprova l’estructura de la pàgina, entre altres elements analitza el contrast de colors dels enllaços, per assegurar-se que son visibles en condicions de poca llum (molt comú en mòbils utilitzats a l’aire lliure). Verifica que les imatges i els enllaços tinguin text alternatiu en cas que no es puguin descarregar les imatges.

Bones Pràctiques

Estudia l’ús de determinats elements o protocols, analitzant que es facin servir els autoritzats i que no els que han estat desaprovats. Comprova que les imatges no es mostrin deformades (ràtio ample per alçada), o si la pàgina utilitza el protocol https entre altres.

SEO

Analitza tots els elements imprescindibles perquè els cercadors indexin la pagina i en coneguin el contingut. Alguns dels elements pertanyen a l’estructura lògica de la pagina, com son el títol i la descripció, altres son externs com la validesa del robots.txt.

Conclusió

Cal pensar que els algoritmes de posicionament de Google son secrets, per tant és impossible saber exactament com influeixen els elements de l’auditoria de Lighthouse en el posicionament. Però és evident que en tractar-se d’una auditoria a l’abast de tothom, una web amb mals resultats en aquest anàlisi difícilment tindrà la visibilitat desitjada.

Publicat el 22/07/2019

Compartir Facebook Compartir Linked-in

Torna al Blog