El complicat món del SEO ve acompanyat de conceptes, abreviacions o noms que sovint el fan encara menys comprensible. SERPs i snippets son dos conceptes que van units i que sovint es confonen.
1.- Que son les SERP?
SERP son les sigles de “Search Engine Results Page” que es tradueix per: Pàgina de resultats de la cerca, qualsevol que hagi fet servir un cercador les coneix. Per explicar-ho d’una manera més pràctica, quan cerquem la “cartellera cinema Barcelona” a Google obtindrem els resultats de la cerca en una llista, aqueta llista és la SERP.
Les SERPs son diferents en cada cercador (Google, Bing, DuckDuckGo...), també son diferents si es consulta des d’un ordinador o des de un dispositiu mòbil, però sempre tenen molts elements en comú, i el principal son: els snippets.
2.- Estructura de les SERP
Les pàgines de resultats estan en constant evolució, a més de resultats de llocs web, se’n mostren d’imatges, de localització, de xarxes socials, o de vídeos de youtube.
Resultats de pagament
Son els llocs web que inverteixen en publicitat en el cercador y que apareixen en els primers llocs segons les paraules que integrin la cerca, per exemple: Pizza Hut apareix el primer per les cerques de pizzes domicili.
Suggeriments
Son llocs web que estan relacionats amb la cerca, però en algun sentit diferent. Per exemple: cercant ‘pizzes a domicili’ els resultats seran llocs web per demanar pizzes a domicili, un suggeriment pot ser el lloc web d’una revista de crítica culinària o de receptes de pizza.
Resultats Orgànics
Es tracta dels llocs web seleccionats segons les paraules que hem cercat. Ordenats segons l’interès que poden tenir per l’usuari. Es solen mostrar 10 resultats per pàgina. L’objectiu del SEO és aparèixer en la primera posició.
Cerques Relacionades
es tracta d’altres cerques relacionades amb la que haguem fet. Per exemple: a la cerca de ‘pizzes a domicili’ s’hi relacionen ‘pizzeria’, ‘pizza a domicilio barcelona’ o ‘telepizza’.
3.-Que és un snippet?
La traducció literal de snippet és fragment. Els snippets son els elements que componen la pàgina de resultats dels cercadors. Els snippets es componen bàsicament de 3 elements, adreça web, títol i descripció.
Els cercadors obtenen el títol i la descripció de la pàgina de les etiquetes inserides en el codi HTML. Concretament l’etiqueta
, que conté el títol de la pàgina i amb
la descripció. La llargada del text és lliure però si és excessiu pot superar l’espai destinat a mostrar-lo i es veurà retallat.
En cas que aquesta informació no existís els cercadors solen utilitzar el contingut de la pàgina, que no sempre és el més adequat.
4.-Diferents tipus de snippets? Que és un rich-snippet?
Dins de les pàgines de resultats (SERP) hi ha diferents tipus de snippets, en l’estructura de les SERP ja s’han explicat les diferencies entre els orgànics i els de pagament. També son diferents si es tracta de resultats en imatges o vídeos de youtube. Hi ha però un tipus de snippet especial, que incorpora dades molt específiques en diem Rich snippet.
Els Rich snippets que literalment es tradueix per fragments enriquits son resultats de la cerca que inclouen informació estructurada (també anomenades microdades). Ja fa un temps que google en fa servir, però no son una constant, està en una situació de reformulació constant.
Els fragments enriquits incorporen per exemple ressenyes i valoracions. Els que també sembla que han superat tots els experiments son els relacionats amb les botigues online, i que google sol utilitzar com a resultats de pagament (anuncis).
5.- Els snippets serveixen per millorar el posicionament?
La resposta ràpida i sencilla és no. El contingut de snippet per si sol no permet posicionar millor, però si que permet guanyar en visibilitat, en tractar-se d’informació estructurada.
Serà sempre el contingut de la pàgina el que farà aparèixer la pàgina en les primeres posicions de la SERP, però com que els resultats enriquits son més visibles si que poden permetre aconseguir més clics.